Oświęcim. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby mogła ruszyć budowa drogi ekspresowej S1 z obwodnicą miasta

Bogusław Kwiecień
Korki to już codzienność na moście Jagiellońskim w Oświęcimiu. Kierowcy z utęsknieniem czekają na południową obwodnicę miasta Archiwum GK
Oświęcimianie szczególnie zainteresowani są drogą, która połączy ich miasto z trasą ekspresową. Według założeń, ma mieć 9,7 km

Pełną parą idą przygotowania do budowy brakującego odcinka drogi ekspresowej S1 od Mysłowic do Bielska-Białej wraz z obwodnicą Oświęcimia. Na początku przyszłego roku ma zostać wyłoniony wykonawca tej inwestycji.

Kierowcy w Oświęcimiu cieszą się, że wreszcie są konkrety. - Przez co najmniej 10 lat słyszeliśmy tylko dyskusje o kolejnych wariantach przebiegu tej drogi. Liczę, że te terminy, o których obecnie się mówi, będą dotrzymane - ma nadzieję Marcin Kowalczyk, mieszkaniec Oświęcimia.

Wygląda na to, że w tej chwili nic już nie stoi na przeszkodzie, by inwestycja mogła się rozpocząć. Katowicki Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad posiada zgodę Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach na realizację tego przedsięwzięcia. Budowa trasy ma również zapewnione finansowanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

W opracowaniu jest także tzw. koncepcja programowa. Na tym etapie przygotowywane są projekty rozwiązań technicznych dotyczące m.in. liczby potrzebnych obiektów drogowych, takich jak mosty i wiadukty, a także analizowane są sprawy bezpieczeństwa ruchu i określane możliwe koszty.

Koncepcja programowa jest podstawą do ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy, co ma nastąpić w pierwszym kwartale 2019 r. Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Niewykluczone, że symboliczne wbicie łopaty także nastąpi w przyszłym roku.

Oświęcimianie szczególnie zainteresowani są drogą, która połączy ich miasto z „ekspre­sówką”. Według założeń, ma mieć 9,7 km długości i zaczynać się na wysokości Bojszów. Przebiegać będzie przez Pławy, następnie - już w Oświęcimiu - przetnie ulice Ostatni Etap i Legionów w pobliżu klasztoru sióstr karmelitanek, dalej przejdzie nowym mostem przez Sołę na wysokości ogródków działkowych na Kamieńcu i ul. Jagiełły, następnie obok ogródków na Zaborzu i za supermarketem budowlanym Castorama włączy się do drogi 44. Jak dodają w GDDKiA, będzie to droga dwujezdniowa, czyli z dwoma pasami w obu kierunkach.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Poważny program - odc. 6: Mieszkańcy walczą o zapomniany park

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie