Miasto chciało poznać opinię gdańszczan, bo właśnie przygotowuje projekt uchwały krajobrazowej, która ma uporządkować reklamowy chaos.
- Rada, która pracuje nad wytycznymi do uchwały ma dużo łagodniejsze podejście niż mieszkańcy. Dlatego projekt uchwały będzie wypadkową tych dwóch podejść. Powinien on ujrzeć światło dzienne w ciągu ok. dwóch najbliższych tygodni - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ.
W ankiecie udział wzięło blisko 5, 5 tys. osób. Zdaniem większości , najostrzejsze przepisy reklamowe powinny dotyczyć strefy obejmującej:
- Główne, Stare i Dolne Miasto,
- Wyspę Spichrzów,
- Biskupią Górkę,
- Westerplatte i
- Twierdzę Wisłoujście.
Ostro z reklamami urzędnicy powinni się także rozprawiać w historycznych fragmentach:
- Wrzeszcza,
- Oliwy,
- Aniołków,
- na Młodym Mieście,
- na Przeróbce,
- w Letnicy i
- Brzeźnie.
Głosy sprzeciwu przeciwko planowanym regulacjom podnoszą już przedstawiciele branży reklamowej, którzy denerwują się, że uchwała pozbawi ich części dochodów.
Czytaj więcej na temat ustawy krajobrazowej w Trójmieście
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?