Nasza Loteria

Dwa lata utrudnień drogowych z Tychów do Oświęcimia. Będzie nowy węzeł w sąsiedztwie fiata

Monika Pawłowska
Tak się będzie jeździło za dwa lata
Tak się będzie jeździło za dwa lata Fot. UM Tychy
W poniedziałek rozpoczęła się przebudowa ponad kilometrowego odcinka DK44 w Tychach. Przygotowano objazdy i alternatywne połączenia do Oświęcimia i w drugą stronę.

Nowy, bezkolizyjny węzeł oddzielający ruch tranzytowy od lokalnego, dwa ronda i dwa przejścia podziemne powstaną na wysokości Fabryki Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Tychach.
Inwestycja znacznie ułatwi życie mieszkańcom, a zmotoryzowanym podróżowanie między Śląskiem, a Oświęcimiem. Prace rozpoczęły się wczoraj, a droga według planu ma być gotowa do 2019 r. Do tego czasu trzeba liczyć się z utrudnieniami.
Na szczęście zakończyła się przebudowa skrzyżowania DK 44 z DW 934 w Bieruniu i tamtędy znów można jechać do Katowic lub Mysłowic.

Na razie objazdy

Już w grudniu na ul. Turyńskiej, w rejonie przejścia dla pieszych przy halach FCA wykonawca inwestycji, firma Eurovia, wybudowała tymczasowe rondo, które od wczoraj jest wykorzystywane jako objazd.
Całość prac obejmie przebudowę 2,5-kilometrowego odcinka DK 44 od węzła Wartogłowiec do ul. Turyńskiej.
Póki co został zamknięty przeszło kilometrowy odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy tymczasowym rondem, a skrzyżowaniem DK 44 z ul. Kościelną i Główną. Obie te ulice, jak również ul. Mysłowicka zostały wyłączone z ruchu z tym, że wyłącznie w części od strony drogi krajowej.

Ruch w stronę Oświęcimia odbywa się ul. Oświęcimską do wysokości istniejącego ronda na skrzyżowaniu ulic Serdecznej i Oświęcimskiej, dalej drogą wewnętrzną prowadzącą do fabryki FCA.
Tylko tamtędy można dostać się na tymczasowe rondo, po przejechaniu którego kierowcy powrócą na DK 44.
- Byle fabryka miała bramy otwarte przez te dwa lata -śmieje się Grzegorz Makowski z Oświęcimia, który pracuje w Tychach. Wczoraj tak wracał z pracy. Mówi, że nie jest to szczególnie uciążliwy objazd.

Odjazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywa się tym samym objazdem w przeciwnym kierunku. Dodatkowo sugerowana jest trasa alternatywna. Do Oświęcimia można dojechać DK 1 i dalej S 1 w kierunku Dąbrowy Górniczej i skręcając na pierwszym węźle w prawo do Lędzin i Bierunia.

Nowe rozwiązanie w 2019

Po zakończeniu przebudowy węzła drogowego, będzie on dwupoziomowy. Górą przez wiadukt poruszać się będą auta jadące tranzytem. Na dole będą dwa ronda które połączą DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.
W ramach inwestycji częściowej przebudowane zostaną także ulice: Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna i Długa. Dla pieszych będą dwa przejścia podziemne.

- Projekt w 85 proc. finansowany jest prze Unię Europejską - informuje Ewa Grudniok, rzecznik prasowy tyskiego magistratu. - Koszty całej inwestycji prognozowane są na około 132 mln. zł - dodaje.

WIDEO: Poważny program - odc. 6: Mieszkańcy walczą o zapomniany park

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

od 12 lat
Wideo

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na andrychow.naszemiasto.pl Nasze Miasto