Most nie ma klasycznych podpór - filarów, by podczas ewentualnej powodzi nie zaczepiały się o nie płynące z nurtem rzeki kłody drzew czy kra spływająca wiosną po rzece.
- Będzie to jedyny taki most w Polsce. Łuk będzie konstrukcją nośną dla płyty żelbetowej zwisającej z żeber poprzecznych - mówi Iwona Mikrut, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, inwestora obiektu na drodze nr 52.
Całkowita długość mostu to 48,8 metra, szerokość 14,3 metra. Buduje go firma Mosty Chrzanów, która wygrała w grudniu 2012 roku przetarg, i przejęła plac budowy po firmie Mostmar, która po wyburzeniu dawnego mostu zeszła z placu budowy z powodu kłopotów z płynnością finansową.
Olbrzymi łuk wykonano ze stali. Po jego całkowitym zamocowaniu i wylaniu na jezdnię asfaltu most będzie praktycznie gotowy do użytku. Po oddaniu mostu piesi nie będą mogli już korzystać z położonej obok przeprawy kładką dla pieszych. Zostanie zdemontowana. - Zakończenie prac nastąpi do końca września - obiecuje Iwona Mikrut. Jak dokładnie wyliczono, most będzie kosztował nieco ponad 4 mln 930 tys. zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?