- W połowie sierpnia zacznie się najbardziej widowiskowa część budowy mostu. Montaż ogromnego łuku, który podtrzyma - zamiast filarów - całą konstrukcję - mówi Iwona Mikrut, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
To jedyny taki most w Polsce. Będzie miał tylko jeden łuk biegnący od brzegu do brzegu po skosie nad mostem, stanowiący konstrukcję nośną dla płyty żelbetowej z jezdnią. Most nie będzie miał podpór, które byłyby barierą dla materiału niesionego przez wody w przypadku powodzi. Jezdnia ma zwisać z łuku na stalowych żebrach.
Całkowita długość mostu to 48,8 metra, szerokość - 14, 3 metra. Buduje go firma Mosty Chrzanów, która wygrała w grudniu 2012 roku przetarg, i przejęła plac budowy po firmie Mostmar, która po wyburzeniu dawnego mostu zeszła z placu budowy z powodu kłopotów z płynności finansową. - Celem budowy jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy na drodze krajowej nr 5 - mówi Iwona Mikrut, rzecznik GDDKiA
Most będzie kosztował nieco ponad 4 mln 930 tys. zł. W całości zapłaci za niego inwestor - GDDKiA. Gmina nie dołoży ani złotówki.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?